کوروگیت در کوره های فایر تیوب - ماشین سازی اراک
با توجه به اینکه کوره های دیگ بخار محل احتراق سوخت وهوای خروجی از مشعل می باشد ، بنابر این دمای کوره تا حدود زیادی افزایش پیدا خواهد کرد که این افزایش دما موجب انبساط حرارتی کوره عمدتا" در جهت طول کوره خواهد شد (بعلت طول نسبتا" زیاد نسبت به سایر ابعاد ) لذا در صورت عدم مهار این انبساط طولی تنش های ناخواسته در دیگر قطعات بویلر نظیر تیوب پلیت ها وشل بویلر خواهد شد که کوروگیت کردن کوره راه حلی است مناسب جهت مهار این نوع انبساط از دیگرمزایای کوروگیت باتوجه به فواصل نزدیک به هم و پروفیل خاص آن ، ضخامت فولاد بکار رفته در کوره می باشد که بطور چشمگیری کاهش خواهد یافت . وبا توجه به افزایش سطح کوره وکاهش دمای آن عمر بویلر نیز طولانی تر خواهد شد . لذا از این طریق صرفه جویی زیادی در مصرف مواد در عین افزایش کیفیت بعمل خواهد آمد. لذا ماشین سازی اراک علاوه بر استفاده از کوره های کوروگیت شده در محصولات خود ، به عنوان محصولی جانبی به سایر سازندگان دیگ عرضه می دارد . حتی درسایر مواردی نیز که نیاز به این تکنولوژی دارند مثل اکسپنشن جوینت مبدل های حرارتی نیزاز این روش استفاده می نماید. ماشین سازی اراک با استفاده از تجهیزات پیشرفته توانایی فرم دهی کوره های دیگ بخارتحت استانداردهایBSEN 12953 و BS 2790 در محدودۀ زیر را دارا می باشد.
طول قطعه: 1000 تا 6000mm، قطر داخلی: 650 تا 1700 mm، دامنه موج کوروگیت: 38 تا 67 mm، ضخامت ورق: 8 تا 22 mm،