Cat autonomous mine truck system will soon drive Komatsu 930Es

سیستم کامیون های خودکار کاترپیلار به زودی کوماتسو 930E را رانندگی خواهد کرد

با 100 کامیون حمل و نقل خودکار انتظار میرود کاترپیلار تا پایان سال جاری در کار معدن در سرتاسر جهان کار کند. این شرکت در تلاش است که جایگاه عمقی در عملیات معدنی به خود اختصاص دهد.

همکاری های فنی

 کاترپیلار 10 سال با شرکت تورک رباتیکس کار کرده است، روابط آنها زمانی که هر دو شرکت در آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاع / DARPA، شرکت وسیله نقلیه مستقل گرند چلنج مشغول بودند آغاز شد. تورک از سال 2010 با کاترپیلار کار کرده است تا سیستم کنترل از راه دور Cat's Steam را که در سال 2015 معرفی شده است کنترل کند. در حال حاضر کاترپیلار با تورک همکاری داشته است تا یک سیستم خودکار را برای سیستم کامیون حمل و نقل کوماتسو 930E بسازد. کاترپیلار قصد دارد در سه ماهه اول سال 2019  آن را به بازار عرضه کند.

مایکل فلمینگ، مدیر عامل شرکت تورک، می گوید: "بدیهی است که سیستم ها وقتی از یک وسیله نقلیه به دیگری میروند تغییر می کنند. با استفاده از پروژه 930E، ما توانستیم مهندسین با تجربه ای که خودمختاری را می فهمیدند و چاره ساز بودند،  سپس با متخصصان کاترپیلار برای ایجاد یک محصول که به خوبی کار می کند، کار کنیم. این تکنولوژی بسیار پیچیده است؛ بسیاری قطعات متحرک در آن وجود دارد. "

فلمینگ ادامه میدهد:" معدن از تحقیقات تورک در دو منطقه دیگر بهره می گیرد: خودرو و دفاع. امروز، بخش خودرو مستقل و خودکار بسیار داغ است و زندگی ما را به گونه ای تغییر می دهد که ما در حال حاضر کاملا درک نمی کنیم."
کریگ واتکینز، پشتیبان فروش فناوری معدن کاترپیلار ، می گوید:" دیگر شرکای موجود در فضای تکنولوژی معدن، شامل فناوری شبکه ای غول پیکر سیسکو می شوند که وظیفه انتقال داده ها از تجهیزات به دفتر را دارد. مهم است که هر جزء شبکه بی سیم کار می کند، و اگر ما به شبکه های مخابراتی LTE برویم، از منحنی جلوتر رفته ایم. هر گونه زخمی در ارتباطات می تواند تاثیر قابل توجهی بر بهره وری معدن داشته باشد. "

تریمبل یکی از قدیمی ترین شاخه های فناوری اطلاعات کاترپیلار نیز در این ترکیب است. ناتان پوه، مدیر کاوشگر تریمبل، می گوید: "معادن همیشه یک محیط سه بعدی بوده اند ولی آن قابلیت سه بعدی هرگز در آنجا وجود نداشته است. چالش ما این بود که در یک لایه اطلاعات بصری قرار بگیریم، بنابراین شما می توانید اطلاعات خود را از سازمان های مختلف دریافت کنید."

فناوری بخش سختی نیست

مهمترین چالش هایی که در صنعت همچنان باقی می ماند، گام هایی در جهت سیستم خودکار با مردم و فرایندهاست نه فن آوری.

در طول جلسه سرمایه گذار، یک تحلیلگر از رئیس جانسون، رئیس گروه صنایع و منابع کاترپیلار، پرسید که آیا افزایش بهره وری از کامیون های بدون سرنشین به معنی کاهش فروش کامیون خواهد بود. او گفت:" بله، اما ما نیز به راه حل دیگری نگاه می کنیم که می تواند اجازه دهد که فرد دیگری این فضا را داشته باشد. این به بهبود بهره وری کل سایت، نه فقط یک قطعه خاص از تجهیزات کمک میکند. این جایی است که پیشنهاد ارزش واقعی میابد، ما به سمت مشاور اعتماد داریم. "
 

لینک کوتاه خبر : https://www.rahma.ir/rhm/rahma2180