Volvo, Deloitte identify top 10 issues shaping mining in 2018

ولوو ده موضوع مهم را در زمینه شکلگیری استخراج معادن بررسی می کند

شرکت  Deloitte Volvo ده موضوع مهم را در زمینه شکلگیری استخراج معادن در سال 2018 بررسی می کند. قیمت کالا ها از یک بازار اقتصادی دیگری بهره مند شده اند. چگونه صنعت معدن به تغییرها واکنش نشان می دهد؟
در دهه گذشته، فراز و نشیب های تاریخی در بخش معدن بوده است. در حالیکه صنعت در حال حاضر دارای قیمت های قوی کالا است، دهه آینده احتمالا شاهد تغییرات شدیدتری خواهد بود. اما شرکت های استخراج معادن در گذشته یاد گرفته اند که چگونه باید واکنش نشان دهند تا در یک محیط جدید موفق شوند.

1. آوردن دیجیتال به زندگی

با توجه به این که چگونه یک شرکت منابع را به خوبی استخراج می کند. یا چگونه یک شرکت براساس اطلاعات به منظور بهینه سازی تولید، کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و بهبود ایمنی عمل می کند. به طور خلاصه، اطلاعات - و توانایی سازماندهی، مدیریت و پردازش آن - تبدیل به رقابت می شوند. برای موفقیت در این تلاش، معدنچیان به یک دید کلی از اینکه چگونه معدن دیجیتال آینده ممکن است فرایندهای معدنکاری اصلی، جریان اطلاعات و پشتیبانی از فرآیندهای اداری را تغییر دهد نیاز دارند. هنگامی که اطلاعات ضبط می شود، استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها با بهینه سازی سیستم های خود به فرستادن اطلاعات از گودال به مشتری کمک می کنند.

2. غلبه بر موانع نوآوری

موانع نوآوری تا حدودی وجود دارد، زیرا طراحی معادن و کارخانه های فرآوری در دهه ها تغییر نکرده است. با وجودی که قیمت کالاها رو به بهبود میرود، مدیران استخراجی همچنان از رکود رنج می برند. در نتیجه، آنها محتاط هستند، به این معنی که تلاش های نوآوری برای نیازشان به بازده کوتاه مدت محدود شده است. درنتیجه، وقتی شما درحال  استفاده از چیزهای جدید هستید، یاد نمی گیرید و اگر یاد نگیرید، آن را پشت سر می گذارید. شرکت های معدنکاری تنها وقتی می توانند بلوغ واقعی نوآوری را کسب کنند، که فراتر از مبانی پیشرفت های عملیاتی بروند تا به معنای وسیع تری، نوآوری را بپذیرند.

3. آینده کار

همانطور که معدن دیجیتال به واقعیت تبدیل می شود، ماهیت کار به طور چشمگیری تغییر می کند. فعالیت های تکراری انسان توسط تجهیزات خودکار و مستقل جایگزین می شود که این امر شغل ها را کاهش می دهد درعوض ایمنی را بهبود می بخشد. AI به یادگیری کارکنان کمک می کند. این تغییرات از یک نیروی کار متنوع و فراگیر پشتیبانی می کند.


4. تصویر معدن

علیرغم سهم قابل توجه بخش معدن در اقتصاد جهان، اعتبار این صنعت با توجه به ادراکاتی که معدن باعث آسیب زیست محیطی می شود، تاثیر منفی بر جامعه و مشاغل مشکوک در خارج از کشور دارد، در بسیاری از کشورها باقی مانده است. در جهان تحت تأثیر چرخه های خبری روزمره و نظرات در دادگاه رسانه های اجتماعی، این نوع واکنش رو به افزایش است. این امر شرکت های معدن را مجبور می کند اقدامات پیشگیرانه ای را برای رفع آنها انجام دهند. برای بازگرداندن اعتماد به کارکنان، سرمایه گذاران، جوامع، دولت ها و مردم، شرکت های استخراج معدن باید پیام های خود را با اقدامات خود یکی کنند.

5. تبدیل روابط ذینفعان

برای گسترش فرصت های اشتغال محلی، افزایش درآمد مالیاتی و مواجه شدن با تقاضاها برای زیرساخت های بهبود یافته و حفاظت بیشتر از محیط زیست ، بسیاری از دولت های کشورهای غنی از منابع همچنان به صنعت معدن فشار می آورند. در نتیجه، شرکت های استخراج معدن هنوز با موانع قابل توجه سرمایه گذاری مواجه هستند که شامل مالیات بر ارزش افزوده بالا، چالش ها و قوانین مالیاتی نامطمئن و تقاضای پردازش محلی می باشد. علت اصلی این اصطکاک می تواند به اقدامات معدنچیان منجر شود. همانطور که معادن به سمت عملیات دیجیتالی و خودکار حرکت می کنند، تاثیر بر اشتغال محلی - اساس روابط معادن با جوامع - تغییر خواهد کرد. برای جلوگیری از عقب ماندگی، شرکت ها به استفاده از زیرساخت های دیجیتالی از طرف جوامع برای بهبود ارتباطات، ایجاد مدل های آموزش جدید (آموزش الکترونیکی) و یا ارائه خدمات دیگر با دیجیتال نیاز دارند. این از شرکت ها میخواهد که خلاقیت بیشتری در درک نیازهای واقعی جوامع داشته باشد.


6. مدیریت آب

همانطور که سنگهای سنگین کاهش مییابند، برای استخراج همان مقدار به آب بیشتری نیاز دارد، و نیاز به آب در صنعت را افزایش می دهد. به طور بحرانی، این تقاضای رو به رشد با منابع موجود، جبران نمی شود، چرا که انتظار می رود یک چهارم جمعیت جهان در کشورهای آسیب دیده با کمبود آب های شیرین تا سال 2050 زندگی کنند. با توجه به نگرانی در مورد دسترسی به آب، جوامع و گروه های محیط زیست، در این راستا اظهار دارند که شرکت های معدن باید رویکرد خود را به مدیریت آب افزایش دهند.

7. تغییر انتظارات سهامداران

به علت افزایش انتظارات سهامداران، شرکت های معدن تمرکز بر بازگرداندن اعتبار خود در جامعه سرمایه گذاران شروع کردند. خیلی از  آنها بجای دنبال کردن اتحادهای بزرگ گذشته یا ساختن معادن جدید درجات بالاتری از نظم اقتصادی را درنظر دارند.

8.نگرانی در مورد ذخایر

کاهش شدید هزینه ممکن است ثروت های کوتاه مدت بسیاری از معدنچیان را بهبود بخشد، اما با هزینه های فراوان، ذخایر بسیاری از کالاها به شدت کاهش می یابد. ذخایر طلا، مس، نقره، نیکل و روی و چند فلز دیگر، در سال های اخیر تحلیل رفته اند. علیرغم افزایش قیمت کالاها، بسیاری از معدنچیان تلاش می کنند تا هزینه های اکتشاف و توسعه مورد نیاز برای بهره برداری از منابع جدید را آزاد کنند.

9. راه اندازی مجدد تخته های معدن

برای انتقال به معدن آینده، شرکت ها باید استعدادهای جدید را در بر بگیرند. برای انجام این کار، معدنچیان باید تغییر فرهنگی قابل توجهی داشته باشند. برخی از شرکت ها قبلا اقداماتی را در این راستا ، ازجمله مشارکت در همکاری های متقابل، جستجوی بهترین شیوه های صنایع، تقویت تیم های اجرایی و تعیین اهداف برای دستیابی به تنوع بیشتر انجام داده اند .

10. کالاهای آینده

معدنچیان باید تصمیم بگیرند که کدام کالاها را برای سرمایه گذاری درنظر بگیرند و انگیزه های خود را در تغییر نیازهای مصرف کننده و اقتصاد، جمعیت شناسی و تغییرات محیط زیست حفظ کنند. به تازگی، آنها نیز مجبور بودند از ظهور سریع و در حال توسعه فن آوری های جدید پیروی کنند. با توجه به رشد چشمگیر خودروهای الکتریکی و سیستم های ذخیره انرژی، افزایش تقاضای باتری افزایش می یابد. انتظار می رود که تقاضا برای لیتیوم همانند گرافیت، نیکل و مس هم افزایش یابد. تأثیر این روند در صنعت معدن می تواند سبب دگرگونی شود.

لینک کوتاه خبر : https://www.rahma.ir/rhm/rahma2164