۱۸۰ کیلومتر پروژه راهسازی در استان همدان در دست اجراست

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب نادیان رفیع ظهر شنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: از آنجایی که بالغ بر ۹۵ درصد حمل بار و مسافر در استان همدان از طریق حمل و نقل جاده‌ای صورت می‌پذیرد ایمنی تردد و آسایش استفاده‌کنندگان از راه، توسعه زیربناهای حمل و نقل زمینی از قبیل آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: در این خصوص بهسازی شبکه موجود جاده‌ای، بهسازی و ارتقا محورهای دو خطه به چهارخطه، بهسازی و ارتقا راه‌های فرعی پرترافیک و پرحادثه به راه‌های اصلی فوق‌العاده مؤثر است.

نادیان با اشاره به اینکه با تلاش و پیگیری صورت گرفته در معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان همدان و استفاده از توان اجرایی پیمانکاران شاغل برخی از پروژه‌ها را در سطح استان به بهره‌برداری رسیده است، عنوان کرد: یکی از این پروژه‌های مهم، چهار خطه کردن محور نهاوند – آورزمان- ملایر به طول ۵ کیلومتر است که نقش قابل توجهی در کاهش تصادفات جاده‌ای داشته است.

وی خاطرنشان کرد: احداث کنارگذر شیرین سو به طول ۵.۵ کیلومتر، چهارخطه کردن محور کبودرآهنگ – قیدار به طول ۶ کیلومتر، بهسازی محور اسدآباد – داشبلاغ به طول ۵ کیلومتر و چهار خطه کردن نهاوند-بروجرد به طول ۳ کیلومتر از دیگر پروژه‌های مهم بوده که در سال گذشته زیر بار ترافیک رفته است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان همدان گفت: ۱۸۰ کیلومتر پروژه راهسازی در قالب ۳۰ قرارداد با اعتبار ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

 

لینک کوتاه خبر : https://www.rahma.ir/rhm/rahma21559