Five tips for successful sealcoating

پنج نکته برای آسفالت کردن موفقیت آمیز


آسفالت از پارکینگ گرفته تا به جاده ها، نقش مهمی در زیرساخت دارد. در اینجا چند نکته برای برنامه های کاربردی موفق و سودآور را بررسی میکنیم.

قبل از اینکه هر پیمانکار بر روی پوشش پلاستیکی کار کند، باید بداند که چگونه برای محافظت از آسفالت کار کند.

پرتوهای آب و اشعه ماوراء بنفش هردو بدترین دشمن آسفالت هستند. آنها سطح را تخریب می کنند، باعث ایجاد ترک های کوچک و حفره هایی می شودند که باعث می شود آب به مواد اولیه پایه آسیب برساند. اگر آسفالت محافظت نشده باشد، شکست مواد سرچشمه میگیرد و سر آن را به شکل خیمه ها باز می شود.

تنها راه طولانی شدن عمرآسفالت و جلوگیری از این اتفاق، پوشش مناسب و منظم است. مواد آسفالت حفره ها را در آسفالت پر می کند و مانع از نفوذ آب و نور خورشید میشوند. این ممکن است حتی تا چهار برابر عمر آسفالت را افزایش دهد. با این حال، باید به درستی و در زمان مناسب انجام شود.

مخلوط

شروع کار با ترکیب مناسب برای رسیدن به نتایج کیفی بسیار مهم است. استفاده از "آب سیاه"، به عنوان مخلوط با آب آشامیدنی معمولا هرگز نتایجی را که در گذشته به دست می آید ارائه نمی دهد و به سرعت یک پیمانکار را بد نام می کند.

اطمینان حاصل کنید که مخلوط شامل حداقل 1.4 کیلوگرم شن و ماسه در هر 4 لیتر آب است تا ایمنی برای وسیله نقلیه و عابرپیاده فراهم شود. همچنین استفاده از مواد با کیفیت بسیار مهم است و اطمینان حاصل کنید که مخلوط به اندازه کافی مخلوط شده باشد. همیشه توصیه نسبت مخلوط آب به مواد را دنبال کنید.
زمان بندی آسفالت کردن

 درجه حرارت باید حداقل 10 درجه سانتیگراد یا بیشتر همراه مقدار زیادی نور خورشید باشد. توصیه نمی شود که از کوارتز سردتر از 10 درجه سانتیگراد یا در طول روزهای بارانی با این درجه حرارت استفاده شود.

همچنين در نظر بگيريد كه چه مدت زمان لازم است خشک شود و تا چه حد فضاي بسته موجب ترافيك میشود. باید مطمئن شوید که در یک روز سرد و ابری، مواد را اعمال نمی کنید. گرما و نور خورشید بهترین متحدان شما برای سرعت بخشیدن به زمان خشک شدن است.

آمادگی

قبل از اینکه هر قطره کوارتز با سطح تماس داشته باشد، آسفالت را آماده کنید؛ این به معنی یک سطح تمیز و خشک است.
دمنده درست در دستگاه نصب می شود و سه بار خروج بلورها را ارائه می دهد، بنابراین پیمانکاران می توانند مناطق را سریع تر و دقیق تر تمیز کنند. پیمانکاران با استفاده از یک اتصال دهنده دمنده و بافر قدرتمند می توانند تا هفت برابر سریعتر و با کمترین افراد کار کنند، که موجب افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها میشود.

فرکانس آسفالت کردن

در حالی که کار زمان بندی مخلوط بسیار ساده است، دانستن اینکه چندوقت یکبار باید این کار را کرد نیز مهم است. چرخه آب و هوا، باران، یخ زدگی و خنک شدن، و نیز ترافیک، می توانند تاثیر گذار باشند و سال به سال تغییر کنند. به طور معمول آسفالت کردن بین دو تا پنج سال لازم است انجام شود.

Maury Bagwell مهندس ارشد در شرکت نیل ساخت است. او بیش از 25 سال تجربه در تولید، فروش، طراحی محصول و مهندسی دارد. مسئولیت های او عبارتند از توسعه محصول، مهندسی و کنترل کیفیت.

لینک کوتاه خبر : https://www.rahma.ir/rhm/rahma2159