هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته تهران

هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته تهران

هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنا شدن بازدیدکنندگان با شرکت های جدید و محصولات و تجهیزات به روز حمل و نقل ریلی و تجهیزات و خدمات وابسته است.

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه‌آهن و با حضور صدها شرکت داخلی و خارجی از 1٩ تا 22 خرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
نمایش آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های صنعت حمل و نقل ریلی، توسعه صادرات و ارایه توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی و آشنایی دست‌اندرکاران صنایع ریلی کشور با جدیدترین پیشرفت‌های روز این صنعت در جهان، از دیگر اهداف برگزاری آن اعلام شده است.
وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات گفت: در سال‌های پس از انقلاب به عناوین مختلف از توسعه ریلی غفلت شد اما در دو دولت اخیر توسعه حمل‌ونقل ریلی و نرخ بهره‌برداری رو به رشد است و اطمینان دارم سرعت حرکت توسعه زیرساخت‌ها را افزایش می‌دهیم.
محمد اسلامی، متنوع‌سازی سرفصل‌های منابع را از برنامه‌های وزارت متبوع خود دانست و تصریح کرد: دوران محرومیت و رکود صنایع ریلی طولانی بود، با این حال لازم است با گسترش صنایع داخلی و حمایت از تولید داخلی، به رقابت در بازارهای خارجی بپردازیم.
وی با یادآوری تفاهم‌نامه اخیر با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، استفاده از فرصت‌های بازار سرمایه را موجب فراهم شدن راهکار مناسب برای دستیابی به منابع مالی دانست و افزود: از همین‌رو راه‌آهن نیازمند تحول در فرهنگ‌ سازمانی و رفتاری است تا قابلیت ریلی افزایش یافته و مردم بیش‌ از پیش به استفاده از ریل تشویق شوند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تخصیص دو هزار میلیارد تومان از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای شرکت‌های تولید واگن، گفت: بر این اساس مقرر است از محل این اعتبار، ۹ شرکت سازنده واگن با ۱۶ شرکت بهره‌بردار مرتبط شده و از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه، به توسعه ساخت واگن کمک شود.
اسلامی در زمینه امکان راه‌اندازی قطارهای پرسرعت در کشور، تصریح کرد: ما باید وارد عرصه  قطارهای پرسرعت شویم، چرا که اگر قصد داریم به پروژه جهانی چین به عنوان «یک راه، یک حرکت» بپیوندیم و قصد حضور در این کمربند جهانی را داشته باشیم، لازم است زیرساخت‌های ریلی ما نیز آمادگی ورود به این پروژه را داشته باشد و قطارها با سرعت بالاتری تردد کنند.
وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، گفت: اجرای این ماده قانونی باید به گونه‌ای باشد که بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری با بازدهی بالا در بخش ریلی استقبال کند، در غیر این صورت شرکت‌های ریلی خصوصی مجبور هستند برای آن‌که درآمد و هزینه‌های آن‌ها به نقطه سر به سر برسد، از کیفیت خدمات خود به مردم بکاهند که این نادرست است، بنابراین باید به سمتی برویم که مردم میان کیفیت خدمات ارائه شده از سوی شرکت‌های ریلی، شرکت برتر مورد نظر خود را انتخاب کنند.
وی از تصویب اساسنامه شرکت‌های حمل و نقل ریلی و رونمایی از آن در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری، پس از راه‌اندازی شرکت قطارهای حومه‌ای، سهم ریل در حمل و نقل حومه‌ای ارتقاء می‌یابد و با ترافیک آزاردهنده و آلایندگی‌های زیست محیطی و صوتی کلان شهرها، مقابله خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی، به موضوع تولید ریل در داخل اشاره کرد و گفت: تولید ریل ملی از سوی شرکت‌های فولادی آغاز شده؛ هر چند مطالعات ساخت ریل در داخل ۱۰ تا ۱۵ سال طول کشید؛ اما شرکت‌های فولادی ما از شرکت راه آهن و شرکت ساخت سفارش تولید گرفتند.
وی تأکید کرد: می‌توانیم با استفاده از  سرمایه بخش خصوصی مزیت رقابتی را افزایش دهیم و قیمت‌گذاری و پرداخت یارانه را کاهش دهیم تا از طرفی کیفیت و قابلیت عملکرد راه‌آهن مورد انتخاب مردم باشد که لازمه این کار این است که این موضوع پایه‌گذاری شود.
وزیر راه و شهرسازی از تأسیس اساسنامه شرکت حمل‌ونقل حومه‌ای خبر داد و افزود: این شرکت باید با کمک شهرداری‌ها سهم حمل‌ونقل شهری به‌خصوص در کلان‌شهرها به دست آورد.
او اضافه کرد: با تأسیس این شرکت و توسعه ریل شهری رونق تولید در صنایع ریلی را به دنبال خواهد داشت.

شما میتوانید انواع اجاره و خرید و فروش اعم از اجاره بیل،اجاره بیل مکانیکی چرخ زنجیری،اجاره مینی بیل، اجاره لودر ولوو، اجاره جرثقیل، اجاره دستگاه آسفالت، مینی بیل و ... را در سایت راه ما انجام دهید.

 

لینک کوتاه خبر : https://www.rahma.ir/rhm/rahma21508