ماشین شخم زنی اقلیدس در دهه 1930

ماشین شخم زنی اقلیدس در دهه 1930

در تصویر بالا که مربوط به اوایل دهه 1930 می باشد، سه ماشین شخم زنی اقلیدسی در حال کار را مشاهده می کنید.

این واحدهای یک متر مکعبی که به وسیله تراکتور خزنده کاترپیلار60 (Caterpillar Sixty) کشیده می شدند، توسط شرکت ماشین آلات جاده اقلیدس واقع در اوهایو ساخته شده اند.

به دلیل مناسب بودن مکانیزاسیون درایو زمینی، "ماشین شخم زنی چرخدار ویژه پیمانکار" نامگذاری و به انقلابی در تکنیک های زمین سازی آن دوران تبدیل شدد. همانطور که مشاهده می کنید، توسط یک تراکتور خزنده کشیده می شد، و در واقع یک اپراتور تراکتور می توانست چندین ماشین شخم زنی را اداره کند، که نسبت به روش های قبلی مربوط به ماشین های شخم زنی متصل به اسب ها پیشرفت خوبی به شمار می رفت.

اقلیدس، ماشین شخم زنی چرخدا را در سال 1924 معرفی کرد و براساس پذیرش طرح توسط پیمانکاران در سال 1926، شرکت بخش ماشین آلات راهسازی خود را ایجاد کرد. در اوایل دهه 1930 آنها یک ماشین حمل و نقل و تخلیه اتوماتیک تولید کردند و تا سال 1940 به تولید ماشین آلات شخم زنی و ماشین حمل و نقل و تخلیه (دامپ هولر) که برای معادن و مشاغل ساختمانی کاربرد داشتند، پرداختند.

در دوران پس از جنگ، اقلیدس ماشین آلات شخم زنی، بولدوزر، لودر مفصلدار تولید کرد و تا سال 1974، مدل Titan Model 33-19 را عرضه کرد که اولین دستگاه حمل و نقل تخلیه (دامپ هولر) با ظرفیت 350 تن در لندن، انتاریو بود.

اگر به کشور زغال سنگ نزدیک Sparwood، بریتیش کلمبیا رفتید، حتماً 33-19 بازنشسته را خواهید دید. تضمین شده که نمی توانید آن را از دست بدهید! این پیشرانه توسط یک موتور لوکوموتیو 16 سیلندر 2460 کیلوواتی بهمراه ژنراتوری که چهار موتور کششی عقب را تغذیه می کند، تأمین می شد.

خوشبختانه، انجمن تجهیزات ساختمانی تاریخی کانادا (HCEA) در لیست تجهیزات عتیقه خود یک دستگاه اره برقی اقلید ویلر با کیفیت عالی مربوط به دهه 1920 که کار خود را در غرب کانادا سپری کرده است، دارد. این یک دهه پیش توسط داوطلبان انجمن تجهیزات ساختمانی تاریخی کانادا به بهره برداری کامل رسید.

برای دیدن بیش از 60 قطعه از تجهیزات ساختمانی مرمت شده در حال فعالیت، حتماً در رویدادهای 2021 انجمن تجهیزات ساختمانی تاریخی کانادا، Wheels & Tracks in Motion در ژوئن و Last Blast که در ماه اکتبر شرکت کنید. هر دو رویداد در موزه شهرستان سیمکو در نزدیکی باری، انتاریو برگزار می شوند.

انجمن تجهیزات ساختمانی تاریخی کانادا شریک "میراث افتخار جامعه" در موزه شهرستان سیمکو است.

شما میتوانید انواع اجاره و خرید و فروش اعم از اجاره بیل،اجاره بیل مکانیکی چرخ زنجیری،اجاره مینی بیل، اجاره لودر ولوو، اجاره جرثقیل، اجاره دستگاه آسفالت، مینی بیل و ... را در سایت راه ما انجام دهید.

 

 

لینک کوتاه خبر : https://www.rahma.ir/rhm/rahma21634