لودرهای نسل بعدی دوسان با فناوری هوشمند همراه هستند

لودرهای نسل بعدی دوسان با فناوری هوشمند همراه هستند

در حالی که نسل بعدی -7 لودرهای چرخدار دوسان دارای طراحی جدید کابین و باکت های بزرگتر از -5 قبلی است، این ماشین ها نیز با فناوری های هوشمند جدید عرضه می شوند.

لودرهای سری 7 در حال حاضر شامل هفت مدل با ظرفیت باکت استاندارد بین 2.8 تا 5.8 متر مکعب هستند و هم اکنون در کانادا و ایالات متحده موجود هستند.

دوسان همچنین در نظر دارد پنج مدل دیگر را با ظرفیت باکت بین 2 تا 2.5 متر مکعب در اوایل سال 2022 معرفی کند.

به عنوان مثال، سیستم راهنمای هوشمند دوسان، عادات رانندگی اپراتور را تجزیه و تحلیل کرده و نکاتی را در هنگام کار با استفاده از صفحه نمایش دوسان اسمارت تاچ برای بهبود کارایی ارائه می دهد.

بیل زاک، متخصص محصولات لودرهای چرخدار دوسان گفت: "همه ما به مدرسه رفته ایم. ما مطالعه می کنیم، امتحان می دهیم و در آن نمره می گیریم. اینجا هم همین اتفاق می افتد. پارامترهای مختلف دستگاه، میزان کارایی شما از دستگاه را کنترل می کند."

از طریق سیستم راهنما، اپراتور می تواند به گزارشی درمورد به نحوه بهبود بخشی تکنیک خود، دسترسی پیدا کند. این سیستم همچنین می تواند هشدارهای بی درنگ را در راستای بهبود عملکرد ارائه دهد.

زاک افزود: "همانطور که اپراتور با دستگاه کار می کند، اطلاعات روی مانیتور داخل کابین ظاهر می شوند و او راهنمایی می کنند."

آگاهی از وضعیت

تکنولوژی آگاهی از وضعیت (SAT ) به طور خودکار فعالیت دستگاه را کنترل می کند و خروجی موتور لودر چرخدار را متناسب با نیازهای زمان واقعی سیستم هیدرولیک و پیشرانه تنظیم می کند. SAT یکی از سه حالت موتور در کنار حالت استاندارد و قدرت است.

زاک ادامه داد: "SAT خروجی دستگاه را با آنچه شما انجام می دهید متناسب می کند. اگر دستگاه خیلی سخت استفاده نشده باشد، این مسئله را تشخیص می دهد و اطمینان حاصل می کند که موتور برای صرفه جویی در مصرف سوخت به سختی کار نمی کند."

سیستم جداسازی بار

یک سیستم جداسازی بار بهبود یافته، پایداری لودر چرخدار را هنگام حرکت بهبود می بخشد که می تواند باعث کاهش زمان چرخه، افزایش بهره وری و افزایش بازده سوخت شود.

این سیستم از سیلندرهای بالابر بوم به عنوان کمک فنر برای بهبود کیفیت سواری استفاده می کند.

زاک گفت: "ما یک جمع کننده نیتروژن به آن مدار اضافه کردیم. هنگام کار در زمین، بازوهای باکت را به صورت شناور به سمت بالا و پایین خواهید دید."

سیستم جداسازی بار همچنین به کاربر خود اجازه می دهد پارامترهای مبتنی بر سرعت را تنظیم کند تا اطمینان حاصل کند که سیستم، نیرو را کاهش نمی دهد.

بارگیری هوشمند

سیستم جدید توزین بارگیری هوشمند دوسان، وزن ماده موجود در باکت را به اپراتور می گوید. همچنین، همه منوها و تنظیمات در صفحه لمسی هوشمند دوسان ادغام شده اند.

زاك گفت: "این به شما خواهد گفت که چه مقدار بار در باکت و چه مقدار بار در کامیون شما است و چه مقدار بار برای بارگیری باقی مانده است."

باکت شفاف 

لودرهای چرخ -7 با باکت شفاف دوسان که اوایل سال جاری رونمایی شد نیز در دسترس خواهند بود.

سیستم باکت شفاف از جلو لودر چرخدار با دوربین هایی که در بالا و پایین لودر نصب شده اند، عکاسی می کند و با استفاده از روش پیش بینی منحنی، تصویر ترکیبی را در زمان واقعی نشان می دهد.

زاک گفت: " باکت در واقع شفاف نیست، بلکه دوربین ها این امکان را به آن می دهند و شما می توانید از طریق باکت اطراف را ببینید. اگر شخصی در جلو راه برود و راه باکت را مسدود کند، من می توانم او را در مانیتور ببینم."

کلید هوشمند دوسان یکی دیگر از ویژگی های جدید است که با استفاده از کلید fob، کلید قفل کابین باز می شود و اجازه می دهد موتور استارت بخورد.

سیستم مخابراتی کنترل از راه دور دوسان کانکت نظارت بر ناوگان دوسان و مدیریت تعمیر و نگهداری برای کاهش هزینه های عملیاتی را برای مالکان آسان می کند.

با استفاده از تلفن هوشمند و تبلت، دارندگان می توانند مکان دستگاه، ساعات کار، میزان مصرف سوخت، دور موتور در مقابل زمان کار، کدهای خطا، دمای روغن موتور و هیدرولیک و سایر داده ها را بررسی کنند.

لینک کوتاه خبر : https://www.rahma.ir/rhm/rahma21658