طراحی مجدد لودرهای چرخدار کاترپیلار مدل 980 و 982

طراحی مجدد لودرهای چرخدار کاترپیلار مدل 980 و 982

کاترپیلار لودرهای چرخدار متوسط خود مدل 980 و 982 را مجدد طراحی کرده است تا بتواند در عملکرد و بهره وری سوخت و همچنین کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری از آن بهره ببرد.

لودرهای چرخدار متوسط کاترپیلار مدل  980 و 982، در مقایسه با مدل های قبلی، مجهز به پیشرانه جدید، تغییر قدرت، 10 درصد بهره وری بیشتر و 20 درصد کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری هستند.

برایان چری، مشاور بازاریابی جهانی محصولات کاترپیلار برای لودرهای چرخدار متوسط، گفت: "نسل جدید 980 و 982 قصد دارد لودر را دوباره تعریف کند. با داشتن فناوری های بیشتر تحت عنوان استاندارد، این لودرها نسبت به سایر مدل ها در 60 سال گذشته برای افزایش تولید و کاهش هزینه کارکرد طراحی و ساخته شده اند."

دو مدل جدید لودر همچنین دارای یک گیربکس متغیر مداوم می باشند که توسط کاترپیلار طراحی و تولید شده است و در مقایسه با مدل های سری M باعث افزایش بازده سوخت تا 35 درصد و کاهش هزینه های نگهداری تا 25 درصد می شود.

لودرهای جدید چرخدار شامل یک بستر فناوری توسعه یافته برای افزایش عملکرد ماشین و بهبود کارایی هستند.

مارتن دو هاس، مدیر محصولات جهانی در کاترپیلار، گفت: "برای اولین بار، 980 و 982 با پیشرانه XE در دسترس هستند، در نتیجه بهترین مصرف سوخت را در کلاس خود دارند."

اسکات اشمیتگال، متخصص کاربرد محصولات کاترپیلار برای لودرهای چرخدار متوسط، توضیح داد که 980 یک لودر "سه پاس" ایده آل، و 982 یک لودر "دو پاس واقعی" برای کارهای سبک و متوسط هستند.

اشمیتگال گفت: "اگر شما تقاضای تولید بیشتری دارید و می خواهید در هر ساعت بیش از 30 كامیون را پر کنید، این جایی است كه 982 واقعاً می تواند برای شما ایده آل باشد. این یک طراحی کاملا متفاوت از 980 است. یک فریم متفاوت، جعبه دنده متفاوت، لاستیک های متفاوت و رینگ های متفاوت در این دستگاه طراحی شده اند. این یک طرح ابتدایی است که از میز مهندسان در کاترپیلار به شما می رسد."

مدل های جدید XE

برای اولین بار در کلاس با اندازه متوسط ، کاترپیلار گزینه پیشرانه گیربکس متغیر مداوم را ارائه می دهد. مدل های 980 XE و 982 XE بیش از 10 سال تجربه تولید را با استفاده از مدل های 966K XE، 966M XE و 972M XE ارائه می دهند.

980 XE و 982 XE از یک سیستم درایو موازی متغیر با بازده بالا بهره می برند. مسیر مکانیکی مستقیم از موتور به چرخ ها با یک متغیر Hystat ترکیب می شود. 

ادغام سیستم گیربکس متغیر مداوم کاترپیلار، موتور، هیدرولیک و سیستم خنک کننده با کاهش دور موتور، میزان قابل توجهی بهره وری سوخت را تا 35 درصد بهبود می بخشد. این مدل ها به اپراتور امکان تغییر قدرت یکپارچه دستگاه را می دهند و سطح سر و صدای دستگاه را نیز پایین می آورند.

فناوری جدید کاترپیلار

به طور استاندارد، لودرها به Cat Payload همراه با سیستم کمکی مجهز هستند، که توزین دقیق بارهای باکت را فراهم می کند، بنابراین اپراتورها می توانند بارگیری را هدف قرار دهند. 

چری گفت: "این ماشین ها با تکنولوژی استاندارد تولید شده از کارخانه بارگیری می کنند."

سیستم بارگیری پیشرفته Advanced Payload  نیز به عنوان یک گزینه در دسترس است که با سیستم های مدیریت لیست های چند منظوره کمکی، عملکرد سیستم را گسترش می دهد. 

Cat Autodig جدید با لاستیک های تنظیم خودکار از روش های مناسب بارگیری برای کاهش قابل توجه لغزش و کاهش زمان بارگیری استفاده می کند. این سیستم می تواند چرخه کامل بارگیری باکت را به صورت خودکار فراهم کند و بهره وری را 10 درصد افزایش دهد. 

لودرهای جدید سیستم Application-Profiles را معرفی می کنند که در آن با فشار دادن یک دکمه چندین پارامتر دستگاه تنظیم می شود تا به تنظیمات مربوط به برنامه موجود برسند.

پروفایل های سفارشی را می توان متناسب با موارد خاص مشتری تنظیم کرد. کمک های شغلی قابل انتخاب روی صفحه، به همراه طرح کنترل جدید و ساده، سهولت کار را برای کمک به بهره وری بیشتر به اپراتورها می دهد.

داخل کابین

دسترسی به کابین اپراتور به لطف درب وسیع، راه پله و دیوارهای جلو برای ثبات بیشتر آسان شده است.

صندلی ضد ارتعاش قابل تنظیم جدید راحت، لوکس و ممتاز است که شامل گزینه های گرمایش و خنک کننده برای بهبود راحتی در طول سال می شود. کمربندهای ایمنی مورد بازبینی قرار گرفته اند و سیستم ایمنی با یک چراغ بیرونی که موجب افزایش ایمنی سرپرستان در محل کار می شود، تکمیل شده است. اپراتورهای قد بلندتر از افزایش فضای پا در داخل کابین جدید استقبال می کنند. سطح صدا و لرزش برای داشتن محیط کار آرام کاهش یافته است.

کنترل سواری جدید به عنوان یک کمک فنر عمل می کند تا سواری راحت در زمین های ناهموار را ارائه دهد.

داشبورد جدید لودرها و صفحه نمایش لمسی با وضوح بالا امکان کنترل بصری و کاربر پسند لودر را برای عملکرد بهتر فراهم می کند.

سیستم فرمان جوی استیک الکتروهیدرولیک نصب شده روی صندلی، کنترل دقیق مدل های جدید 980 و 982 کاترپیلار را با حداقل حرکات بازو برای افزایش راحتی و دقت بارگیری فراهم می کند. یک فرمان معمولی نیز در 980 موجود است. کنترل اتوماتیک سیستم تهویه کابین، هوای مطبوع را فراهم می کند.

لودرهای جدید همچنین برای استارت موتور نیاز به شناسه معتبر اپراتور دارند. شناسه اپراتور با ورود رمز عبور روی صفحه نمایش یا با کلید بلوتوثی اختیاری کاترپیلار کار می کند. این می تواند به عنوان یک سیستم امنیتی ماشین با عملکرد قابل برنامه ریزی عمل کند.

شیشه جلو اتومبیل از کف تا سقف باعث بهبود دید در فضای کار می شود، و دوربین استاندارد دید عقب به همراه آینه های محدب و نقطه ای به منظور افزایش ایمنی عملکرد به افزایش دید در اطراف دستگاه کمک می کند. ردیاب کاترپیلار خطرات را به اپراتور هشدار می دهد.

همچنین، یک سیستم دید 360 درجه ای به عنوان گزینه ای برای ارائه سطح نظارت اضافی در اطراف لودرها برای پیشبرد عملکردی ایمن در دسترس است. 

لودر چرخدار کاترپیلار 980 و 982 به لطف افزایش فواصل تعویض مایع و فیلتر، هزینه های تعمیر و نگهداری را تا 20 درصد و در مدل های XE و 982 XE تا 25 درصد کاهش می دهد.

تمام فواصل تعمیر و نگهداری اکنون با افزایش 1000 ساعته برنامه ریزی شده اند که 500 ساعت، از کار افتادگی خدمات را حذف می کنند. همچنین، همه مدل ها دسترسی آسان به مراکز خدمات هیدرولیکی و الکتریکی و نقاط روانکاری گروه بندی شده را برای سرویس سریع و آسان ارائه می دهند.

فناوری های خدمات از راه دور در لودرهای جدید چرخدار متوسط  کاترپیلار می تواند باعث صرفه جویی در سفر به محل کار شود و از عملکرد دستگاه در اوج کار اطمینان حاصل کند. 

چری گفت: "ما می توانیم از طریق فروشنده با فشار دادن یک دکمه، نرم افزار این دستگاه را به روز کنیم. دیگر لازم نیست دو یا سه ساعت یک تکنسین برای بروزرسانی نرم افزار بیرون بیاید."

عیب یابی از راه دور، دستگاه را به بخش خدمات فروشنده متصل می کند تا کدهای خطا را بدون اتصال کابل روی دستگاه به سرعت تشخیص دهد.

فلش از راه دور، ضمن اینکه بر اساس برنامه تولید کار می کند، لودرهای چرخدار را با به روزترین نرم افزارها برنامه ریزی می کند. فایل های بروزرسانی به دستگاه فرستاده می شوند و می توان نصب و راه اندازی آن را از طریق وب پورتال خدمات از راه دور کاترپیلار توسط مشتری به روشی ایمن آغاز کرد. 

با کمک مدیریت ناوگان، مکان لودر، ساعتها و برنامه های تعمیر و نگهداری، پورتال وب مدیران ناوگان به دستگاه متصل می شود و این امکان را می دهد تا درخواست های خدماتی فروشنده را با استفاده از تلفن همراه انجام دهید.

ابزار کار

باکت های سری Performance کاترپیلار شکل باکت را در مقابل پیوند دستگاه برای بارگیری بیشتر و ماندگاری بهتر مواد نسبت به سایر طرح های باکت با همان ظرفیت، متعادل می کنند. ابزار کار کاترپیلار بخشی جدایی ناپذیر از طراحی کامل ماشین است.

980 جدید می تواند به پیوست سریع فیوژن مجهز شود که بدون ترک کابین تغییرات سریع باکت را ارائه می دهد. پیمانکاران همچنین می توانند از چندین پیکربندی هدفمند برای بهینه سازی عملکرد لودر و دوام آن در کاربردهای سخت، از جمله صنعت، زباله، جنگلداری، کارخانه تولید فولاد و بلوک استفاده کنند.

لینک کوتاه خبر : https://www.rahma.ir/rhm/rahma21670