شهر سفالی صلح، اولین شهر سفالی ایران و جهان

شهر سفالی صلح، اولین شهر سفالی ایران و جهان

آرمان شهرها همیشه در رویای افرادی هستند که دغدغه شان رسیدن به دنیایی بهتر است. دنیایی پر از صلح، امنیت و آرامش که جرم و جنایت در آن عجایب است. اگرچه تا امروز ماکت هایی از شهرهای مختلف در مراکز معماری دنیا ساخته شده اما اولین شهر خیالی با متریال خاک رس در ابعاد 2 در 2 متر توسط محسن رامه (هنرمند سمنانی) ساخته شده است.

محسن رامه، کارشناس تبلیغات فرهنگی ست و تاکنون چهار نمایشگاه انفرادی و چندین نمایشگاه جمعی برگزار کرده است. او درباره شهر صلح اظهارکرد:شهر صلح؛ آرمان شهری است که براساس دغدغه های شخصی ام در مدت دو سال ساخته شد و به عنوان اولین و تنها شهر سفالین ایران در وزارت ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.

او افزود:در شهرسازی ابتدا مراکز تجاری و داد و ستد ساخته شده و در اطراف آن خانه ها شکل می گیرند اما در این شهر تالاری با عنوان تالار مهر در مرکز این شهر واقع است. این تالار مرکز ثقل شهر و یک بنای فرهنگی است و شهر بر حول محور فرهنگ بنا شده است.

این هنرمند با اشاره به ورودی های شهر توضیح داد:دروازه های این شهر دو ساختمان ها مانند آپارتمان هستند که به هم تکیه داده اند و نمادی از این است که مردم در این شهر با یکدیگر اتحاد دارند و هیچ کس از دیگری جدا نیست. از دیگر نشانه های این شهر دروازه های داخلی شهر است که به شکل قلب درست شده اند و نشانه این است که افرادی که وارد این شهر می شوند باید خوش قلب و رئوف باشند.

رامه درباره مراکز بازی کودکان در این شهر، گفت:قلعه هایی که در این شهر وجود دارد مراکز بازی کودکان است و طوری بنا شده که صدای شادی و خنده کودکان به عنوان افکت و موسیقی متن شهر شنیده می شود.

شهر سفالی به شکل حلزونی و دورانی ساخته‌شده است.

 مهمترین ویژگی این شهر این است که آب باران در آن هدر نرفته و با طراحی خاصی جمع آوری می شود.

 وجود فضای مناسب برای لانه پرندگان و حیوانات شهری نظیر سگ و گربه از ویژگی های دیگر این شهر خیالی است.

بر خلاف سایر شهرها که حول محور بازار بنا شده است  شهر سفالی حول فرهنگ بنا شده است.

شما میتوانید انواع اجاره و خرید و فروش اعم از اجاره بیل،اجاره بیل مکانیکی چرخ زنجیری،اجاره مینی بیل، اجاره لودر ولوو، اجاره جرثقیل، اجاره دستگاه آسفالت، مینی بیل و ... را در سایت راه ما انجام دهید.

لینک کوتاه خبر : https://www.rahma.ir/rhm/rahma21371