شش بازرسی نادیده گرفته شده در دستگاه های هوایی و جرثقیل های حفاری

شش بازرسی نادیده گرفته شده در دستگاه های هوایی و جرثقیل های حفاری

دارندگان دستگاه های حفاری و تجهیزات هوایی مسئولیت اطمینان از بازرسی سالانه تجهیزات را دارند. این مسئولیت می تواند چیزی فراتر از تأمین نیازهای تعیین شده توسط OSHA یا ANSI باشد. بازرسی های دقیق سالانه یکی از مولفه های اصلی برای اطمینان از ایمنی تجهیزات برای اپراتور و اعضای خدمه است.

در حالی که ایمنی در اولویت اصلی قرار دارد، بازرسی های سالانه همچنین می توانند مسائل عملیاتی کوچکی را نشان دهند قبل از اینکه باعث تعمیرات جدی و احتمالاً گران قیمت تجهیزات شوند.

بازرسی های سالانه وظیفه ای است که باید توسط افراد واجد شرایط انجام شود، مانند تکنسین های آموزش دیده کارخانه Terex که به ابزارهای مناسب برای انجام صحیح کار دسترسی دارند. سازمانهایی که تکنسین های مجرب دارند ممکن است تصمیم بگیرند که این بازرسی ها را در داخل انجام دهند و یا به شخص دیگری بسپارند.

وقتی زمان انجام بازرسی سالیانه است، انتظار می رود بسته به نوع تجهیزات بازرسی شده، این روند سه تا شش ساعت طول بکشد. ایده خوبی است که برای بازرسی سالانه به صورت استراتژیک برنامه ریزی کنید تا به حداقل زمان ناوگان خود کمک کند. زمان اضافی را برای نگهداری برنامه ریزی شده اختصاص دهید. بر اساس یافته های بازرسی، ممکن است لازم باشد برای انجام تعمیرات اضافی مورد نیاز برنامه ریزی کنید. برای بالابرهای هوایی عایق بندی شده و جک های حفاری، توصیه می شود آزمایش دی الکتریک سالانه همزمان با بازرسی سالانه انجام شود.

در حالی که کتابچه های راهنمای کاربر مواردی را برای بازرسی مشخص می کند، برای اطمینان از اینکه بازرسی کامل انجام می شود، به شخصی آموزش دیده، دانشور و با تجربه نیاز است. غالباً، پس از انجام بازرسی سالانه توسط طرف دیگر، یک دستگاه بالابر هوایی یا جرثقیل حفاری برای تعمیرات به شرکت Terex Utilities ارسال می شود. در بسیاری از موارد، با اطمینان از اتمام بازرسی به موقع و دقیق توسط یک تکنسین آموزش دیده واجد شرایط، می توان این تعمیرات را به حداقل رساند یا از بین برد.

با توجه به تکنسین های آموزش دیده کارخانه در مراکز خدمات Terex، موارد زیر برخی از موارد بازرسی است که اغلب نادیده گرفته می شوند که به ترتیب جدیت ذکر شده اند.

بی توجهی به عکس برگردان 

عکس برگردانهای عملیاتی و ایمنی اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار می دهد. تجهیزات شستشوی برقی در طول یک سال باعث پاک شدن عکس برگردان می شود. گاهی مشخص نیست که چه چیزی در تجهیزات گم شده است اگر ندانید که عکس برگردان ها برای چه کاری استفاده می شوند. به طور خاص، بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که نمودارهای سیگنال دستی در گودال های حفاری گم نشده اند. سیگنال های دستی ابزاری را برای برقراری ارتباط بین اپراتور و پرسنل زمینی هنگام قرار گرفتن در محیط پر سر و صدا فراهم می کنند.

عدم برقراری ارتباط واضح می تواند منجر به آسیب احتمالی یا آسیب به تجهیزات شود و منجر به نقض OSHA شود.

روغن هیدرولیک و فیلترها

سطح روغن باید مطابق با توصیه های سازنده بررسی شود تا تجهیزات به صورت طراحی شده کار کنند.

بررسی مکرر، براساس شرایط عملیاتی و آب و هوایی، ممکن است لازم باشد. اگر به سطح پایین روغن توجهی نشود، می تواند منجر به تعمیرات خارج از برنامه و پر هزینه شود. سوختن یک پمپ به راحتی 2000 دلار هزینه دارد، از طرفی از بین رفتن بهره وری و خارج شدن تجهیزات از کار از دیگر آسیب های این بی توجهی است. بررسی سطح پرشدگی هنگامی که پایه طویل شده است اغلب می تواند منجر به پر شدن بیش از حد شود. یک سیستم پر شدن بیش از حد دیگر جایی برای انبساط باقی نمی گذارد و منجر به نشت روغن می شود.

یک فیلتر روغن کثیف می تواند منجر به سایش سریع و آسیب رساندن به پمپ ها، سیلندرها، دریچه های هیدرولیکی و شیلنگ شود زیرا فیلتر دیگر آلودگی های مضر و ذرات موجود در مایعات را نمی گیرد.

طناب وینچ آسیب دیده

علاوه بر بازرسی بصری روزانه، در طول بازرسی سالانه باید طول طناب وینچ بازرسی شود. هنگامی که بریدگی، خرابی یا هرگونه نشانه ای از آسیب داخلی طناب مانند نواحی صاف، برجستگی یا برآمدگی را مشاهده کردید که می تواند در اثر ضربه یا پیچ خوردگی ایجاد شده باشد، باید طناب را تعویض کنید. 

جهت چرخش پیچ و مهره ها 

گرچه روند کار ساده است، این یکی از مواردی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. بازرسی و چرخش مجدد پیچ و مهره با دو نفر ممکن است آسان تر باشد. عدم چرخش مناسب می تواند منجر به خرابی پیچ و مهره ها به دلیل اضافه بار بیش از حد اتصال دهنده ها باشد. همچنین می تواند تعمیرات 6000 تا 10000 دلاری را به همراه داشته باشد.  

زنجیره تسطیح

سیستم های تسطیح در دستگاه های هوایی باید مقادیر خاصی از پیش بارگیری را داشته باشند. تنش زیاد یا خیلی کم باعث افزایش سایش و آسیب احتمالی می شود. بررسی تنش تسطیح مستلزم برداشتن پوشش بوم است. عدم نگه داشتن زنجیره در حد تحمل می تواند بر خود ترازی باکت تأثیر بگذارد زیرا بوم در دامنه حرکت، حرکت می کند.

آسیب به باکت و لاینر

آسیب به باکت دستگاه هوایی می تواند بر یکپارچگی ساختاری آن تأثیر بگذارد. همچنین، ترک ها و ساییدگی روی لاینر به کاهش مقاومت دی الکتریک کمک می کند. غالباً، متوجه می شویم که بازرسان هنگام مشاهده باکت، نمی توانند لاینر را بردارند. اغلب وسایل ریخته می شوند که به لاینر و خود باکت آسیب می رسانند، بنابراین به زیر، داخل و خارج باکت نگاه کنید.

در حالی که انجام بازرسی های سالانه به نظر مقرون به صرفه ترین گزینه است، مطمئن شوید که تکنسین های شما تخصص لازم برای تجهیزات خاص را دارند یا خیر. اگر شخص دیگری را استخدام می کنید تا بازرسی را برای شما انجام دهد، حتما شرکتی را انتخاب کنید که تکنسین های واجد شرایط و آموزش دیده ای را برای نوع تجهیزات مورد بازرسی داشته باشد. این مسئولیت مالک و کاربر است که پرسنل واجد شرایط را برای بازرسی انتخاب کنند. برای انجام صحیح بازرسی ها، تکنسین باید فردی واجد شرایط باشد که دارای مدرک فنی، گواهینامه، جایگاه یا مهارت حرفه ای مناسب باشد.

Terex برای آن دسته از مالکانی که سالانه بازرسی داخلی انجام می دهند، چندین برنامه آموزشی را ارائه می دهد و به تکنسین ها برای تبدیل شدن به یک بازرس واجد شرایط برای انجام بازرسی های سالانه، کمک می کند.

شما میتوانید انواع اجاره و خرید و فروش اعم از اجاره بیل،اجاره بیل مکانیکی چرخ زنجیری،اجاره مینی بیل، اجاره لودر ولوو، اجاره جرثقیل، اجاره دستگاه آسفالت، مینی بیل و ... را در سایت راه ما انجام دهید.

 

لینک کوتاه خبر : https://www.rahma.ir/rhm/rahma21645