ربات های کارگر جدید در صنعت ساخت و ساز

ربات های کارگر جدید در صنعت ساخت و ساز

اتوماسیون چهره هر صنعتی را در جهان تغییر می دهد و صنعت ساخت و ساز راه را برای ربات ها هموار می سازد.

Associated Press در مورد تقاطع تکنولوژی و ساخت و ساز با شروع راه اندازی موج نوآوری در ربات ها، هواپیماهای بدون سرنشین و نرم افزارها گزارش می دهد. دلیل اصلی این دلیل است که شرکت های ساختمانی نمی توانند کارگر پیدا کنند.
مایک موی، معاون استخراج معادن، به AP گفت: " پیدا کردن افراد واجد شرایط برای رسیدگی به یک لودر یا یک کامیون حمل و نقل و یا حتی راه اندازی یک کارخانه، دشوار است. هیچکس نمی خواهد دستهایش را کثیف کند؛ کارگران یک کار خوب و تمیز در یک دفتر می خواهند. کثیفی کار برای ربات ها اهمیتی ندارد."

کارکنان یک کارخانه بنایی در کلرادو به تازگی آموخته اند که چگونه یک ربات آجرچینی به نام SAM کار می کند. SAM می تواند 3،000 آجر را در هشت ساعت با استفاده از یک نوار نقاله و بازوی روباتیک خم کند.
ماشین آلات دیگر برای تجزیه و تحلیل و گزارش کار استفاده می شوند. Doxel یک ربات ردیابی است که برای نظارت بر اینکه پروژه های ساختمانی براساس برنامه در حال انجام هستند، بکار برده می شود. با ردیابی و تجزیه و تحلیل فعالیت در یک سایت شغلی، Doxel می تواند پیشرفت و حتی مشکلات را قبل از بروز شناسایی کند.
هواپیماهای بدون سرنشین یکی دیگر از ابزارهای توسعه دهنده هستند که می توانند برای ساده سازی وظایف فشرده استفاده شوند. به عنوان مثال، یک هواپیمای بدون سرنشین از شرکت Kespry از نقشه برداری سه بعدی برای بررسی و شمارش سنگهای سنگین و شن و ماسه و اندازه گیری چندین هکتار در کمتر از دو ساعت در یک سایت بزرگ کار استفاده می کند. یک روز کامل طول میکشد تا یک پیمانکار با یک لیزر نصب شده بر روی کامیون همین کار را انجام دهد.

جورج متیو، مدیر عامل شرکت Kespry، گفت: "نه تنها امن تر و سریعتر است، بلکه ده تا صد برابر اطلاعات بیشتری دراختیار ما قرا می دهد. این یک تغییر بزرگ برای بسیاری از کارهای صنعتی است که امروزه درحال انجام است."

لینک کوتاه خبر : https://www.rahma.ir/rhm/rahma21187