راهنمایی ولوو برای برطرف کردن 3 مشکل عمده با مایع اگزوز دیزل (DEF)

راهنمایی ولوو برای برطرف کردن 3 مشکل عمده با مایع اگزوز دیزل (DEF)

هر روز تیم پشتیبانی فنی شرکت ساخت و ساز ولوو تماس هایی از مشتریان درباره موضوعات مختلف دریافت می کنند. یک تماس متداول مربوط به موتور شامل مایع اگزوز دیزل (DEF) می شود. سه مسئله ای که بارها و بارها می بینیم:

> به صورت غیرعمد DEF را به مخزن سوخت دیزل وارد کردن

> آلودگی DEF

> مدیریت نادرست DEF

هر یک از این موارد یک مسئله مهم است که می تواند باعث آسیب جدی به تجهیزات شما شود. توصیه های ولوو در مورد چگونگی اجتناب از این کارها در اینجا آمده است.

سیالات را اشتباه نگیرید

مایع اگزوز دیزل یک راه حل کنترل انتشار است که برای کاهش انتشار اکسید نیتروژن در موتورهای دیزلی طراحی شده است. مایع که به نظر می رسد آب است، قبل از خروج از دستگاه، به اگزوز اسپری می شود.

DEF هرگز نباید با سوخت دیزلی مخلوط شود و خودش دارای مخزن است. اما مخازن سوخت و DEF در برخی از تجهیزات ساخت و ساز نزدیک به هم هستند، بنابراین این اشتباه عجیب نیست. اگر چنین اتفاقی بیفتد و یک اپراتور با DEF در خطوط سوخت شروع به کار کند، باعث ایجاد ده ها هزار دلار آسیب و خسارت می شود.

کلاهک مخزن DEF آبی است. اگر دستگاه هایی دارید که تانک های DEF و دیزلی در نزدیکی یکدیگر قرار دارند، یکی دیگر از راه های ساده برای تشخیص تفاوت اندازه سوراخ های مخزن است. معمولا سوراخ DEF قطر کوچکتری دارد. اگر دچار شک شدید که آیا سوراخ درست را پر کرده اید یا خیر، مخزن را تخلیه و با آب یون زدا آن را تمیز کنید.

برای جلوگیری از پرداخت بیش از حد صورتحساب تعمیرات ، با اپراتورهای خود صحبت کنید و اطمینان حاصل کنید که اگر آنها به طور تصادفی DEF را به مخزن سوخت اضافه کردند، بلافاصله با شما و نمایندگی فروش ولوو خود تماس بگیرید. فروشنده شما می تواند از طریق چند مرحله برای جلوگیری از آسیب های غیر ضروری و هزینه های مرتبط شما را راهنمایی کند.

از آلودگی جلوگیری کنید

DEF به آلودگی بسیار حساس است، برای اینکه به درستی کار کند، تمیزی آن بسیار مهم است. آلاینده ها در اطراف کلاهک مخزن می توانند به DEF راه پیدا کنند و باعث آسیب شوند. اگر اطراف مخزن و کلاهک تمیز نباشد و مایع اضافه شود ، گرد و خاک به راحتی وارد مخزن شده و در آن نشست می کنند. این می تواند باعث خرابی ناخواسته شود.

بهترین روش برای کنترل غلظت DEF، استفاده از یک رفرکتومتر دیجیتالی است. غلظت ایده آل بین 32.5 تا 37 درصد است.

از طریق صحبت با اپراتورهای خود و کارکنان تعمیر و نگهداری، می توانید از این هشدارها و هزینه های مرتبط با آن جلوگیری کنید. باید اطمینان حاصل شود که قبل از ریختن مایع، اطراف آن تمیز باشد. همچنین نباید از ظروفی استفاده کنید که ممکن است برای مواد یا مایعات دیگر استفاده شده باشند، حتی اگر آنها تمیز شده باشند؛ DEF باید در ظروف اختصاصی استفاده شود.

مدیریت مناسب

شما می خواهید DEF را به دور از نور مستقیم آفتاب در یک مخزن از جنس فولاد ضد زنگ یا پلاستیک نگهداری کنید. محل خنک و خشک داخلی بیشتر توصیه می شود. DEF در طول زمان کاهش می یابد، اما اگر در دمای بین 12 تا 86 درجه فارنهایت نگهداری شود، می تواند تا یک سال دوام داشته باشد.

DEF در دمای پایین تر از 12 درجه فارنهایت یخ می زند یا لجن می بندد، اما کیفیت و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار نمی دهد. اگر قصد دارید DEF را در جایی سرد نگه دارید، به یک مخزن بزرگ تر جهت انبساط نیاز دارید. حجم DEF هنگامی که یخ می زند، هفت درصد افزایش می یابد.

برخی اپراتورها ظرفیت 2.5 گالن بیش تر را برای ذخیره سازی ترجیح می دهند تا از پسماند و آلودگی احتمالی جلوگیری شود.

راهنمایی های دیگر

. به خاطر داشته باشید که فیلترهای DEF را به طور منظم با توجه به فواصل سرویس عوض کنید.

. وقتی مخزن DEF خالی شود، چراغ نشانگر داشبورد روشن شده و موتور بعد از یک دوره زمانی، سرعتش کاهش می یابد.

بیشتر بدانید

ولوو چک لیست DEF را برای شما و اپراتورهای شما توسعه داده است تا از این اشتباهات جلوگیری شود.

شما میتوانید انواع اجاره و خرید و فروش اعم از اجاره بیل،اجاره بیل مکانیکی چرخ زنجیری،اجاره مینی بیل، اجاره لودر ولوو، اجاره جرثقیل، اجاره دستگاه آسفالت، مینی بیل و ... را در سایت راه ما انجام دهید.

 

لینک کوتاه خبر : https://www.rahma.ir/rhm/rahma21354