تاریخچه شرکت هپکو

تاریخچه شرکت هپکو

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در اراک با هدف تولید و مونتاژ ماشین‌آلات سنگین، توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ( ۵۵%) و برادران رضایی( ۴۵%) تأسیس و از سال ۱۳۵۴ با همکاری شرکت ‌های نویستار اینترنشنال آمریکا، پوکلین فرانسه، صنایع‌سنگین ساکائی ژاپن، دایناپاک سوئد، و لوکومو فنلاند رسماً شروع به فعالیت نمود.

پس از انقلاب، توجه به ساخت ماشین آلات ساخت‌وساز و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با تاسیس سالنی به مساحت ۶۰۰۰۰ متر مربع با اعتبار ارزی ۱۰۰ ميليون دلار همراه با مجموعه‌ای از مدرن‌ترین ماشین‌آلات، و با ظرفیت تقریبی ۳۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۶۳ آغاز گردید. در سال ۱۳۸۹ شرکت‌های کمات‌ماشین‌شرق و فرتاک‌ماشین زیرمجموعه‌ی هپکو تأسیس شدند.

همکاری

کوماتسو: در سال ۱۳۸۳ به منظور تأمین نیاز مشتریان به ماشین‌آلات ساخت‌وساز و ماشین‌آلات معدنی با هدف افزایش سهم بازار فروش خود با کوماتسو ژاپن وارد مذاکره شد و توافقنامه‌ای را به امضا رساندند که در آن ساخت بخشی از بلدوزر و لودر در شرکت هپکو تحت نظارت مستقیم کوماتسو صورت پذیرفت.

ولوو: هپکو به دنبال توسعه ارتباط با برترین سازندگان ماشین‌آلات سنگین دنیا، همچنین به منظور گسترش زنجیره‌ی تولید ماشین‌آلات خود با توجه به نیاز شرکت‌های راه‌سازی، ساخت‌وساز و معدنی، در سال ۱۳۶۴ همکاری خود را با ولوو سوئد آغاز نمود که نتیجه آن تولید لودر متوسط در داخل ایران بود.

 لیبهر: در جهت ارتباط نزدیک‌تر با مشتریان و تأمین نیاز آنان به ماشین‌آلات عمرانی و معدنی، شرکت در سال ۱۳۶۴ اقدام به شروع همکاری با شرکت لیبهر آلمان نمود و این همکاری با تولید مشترک دو مدل بیل مکانیکی آغاز شد.

نیوهلند و کیس: شرکت هپکو به منظور تأمین ماشین‌آلات سنگین کشاورزی و نیز ماشین‌آلات سبک بخش خدمات شهری موردنیاز کشور، همکاری خود را با  شرکت بین المللی CNH در سال ۱۳۷۸ آغاز نمود و در این راستا مونتاژ دروگر نیشکر کیس به منظور ارائه به شرکت‌های کشت و صنعت در جنوب کشور در دستور کار قرار گرفت.

شرکت هپکو از آغاز، تعامل و همکاری با شرکت‌های کلاس برتر جهان را در دستور کار خود قرار داده و در زمینه‌ی قطعات نیز از تأمین‌کنندگانی نظیر  کامینز، زداف فریدریشسهافن، دویتس آگ، بوشر کسروت، زَووِر، کارارو و برکو استفاده می‌نماید.

هم اکنون شرکت هپکو به تولید و تأمین ماشین‌آلات ساخت‌وساز، راه‌سازی، معدنی و کشاورزی می‌پردازد. از جمله ماشین‌آلاتی که در شرکت هپکو ساخته می‌شوند را می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیل چرخ ‌زنجیری، بیل چرخ لاستیکی، بلدوزر، لودر، بهکو لودر، مینی لودر، غلتک راه‌سازی، گریدر، شاول، دامپ تراک، لوله‌گذار، کمباین، تراکتور

شما میتوانید انواع اجاره و خرید و فروش اعم از اجاره بیل،اجاره بیل مکانیکی چرخ زنجیری،اجاره مینی بیل، اجاره لودر ولوو، اجاره جرثقیل، اجاره دستگاه آسفالت، مینی بیل و ... را در سایت راه ما انجام دهید.

 

لینک کوتاه خبر : https://www.rahma.ir/rhm/rahma21494