بهره‌برداری از معادن با فرسوده‌ترین ماشین‌آلات!

در ارتباط با بخش معدن و سیاست‌گذاری‌های دولت در این بخش گفت‌وگویی با عبدالوهاب سهل آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ترتیب داده‌ایم که در ادامه خواهید خواند:

sahlabadi0126.jpg

لزوم تثبیت نرخ مواد اولیه در صنایع معدنی

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران سیاست‌های حمایتی دولت در بخش معدن را بسیار ضعیف دانست و افزود: آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، قراردادها و ایجاد امنیت برای بهره‌برداری در بخش معدن ثبات ندارد. همچنین باید اقداماتی در جهت تثبیت نرخ مواد اولیه در صنایع معدنی فراهم شود. در صورتی که باید برای خرید ماشین‌الات معدنی تسهیلاتی در نظر گرفته شود شاهد استفاده بهره‌برداران معدنی از قدیمی‌ترین و فرسوده‌ترین ماشین‌آلات در استخراج مواد معدنی هستیم. همچنین می‌بایست از صندوق معدنی برای حمایت از بهره‌برداران اقدام شود چرا که گاهی اوقات ناخواسته نرخ مواد اولیه بالا می‌رود و قرارداد تغییر می‌یابد و بهره‌بردار نمی‌داند که تا چند سال می‌تواند کارکند. البته نمی‌توان از اقداماتی هم که در دولت صورت گرفته چشم‌پوشی کرد اما باید توجه داشت راه‌هایی هم که دولت باز کرده به در بسته خورده است.

سهل‌آبادی در پاسخ به این سوال که شاید کمبود ارز و تحریم‌ها مانع ورود ماشین‌الات معدنی نو به کشور است گفت: این مسئله وجود دارد اما سال‌هاست که مشاهده می‌کنیم دولت کوچکترین کمکی در جهت واردات ماشین‌آلات انجام نمی‌دهد.

لینک کوتاه خبر : https://www.rahma.ir/rhm/rahma21561