Avoid these hot weather pitfalls to extend your truck fleet’s battery life

برای جلوگیری از اثرات مخرب هوای گرم باتری کامیون خود را بروز کنید

برای جلوگیری از اثرات مخرب هوای گرم باتری کامیون خود را بروز کنید
آب و هوای زمستانی برای خرابی باتری مقصر دانسته می شود، اما اغلب آسیب های ناشی از رانندگی در هوای گرم، عامل اصلی است.

Patrick McLaughlin، مدیر تولید محصولات فن آوری Exide ، می گوید: "به طور کلی، در طول تابستان، باتری بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرد. این آسیب ها ممکن است تا ماه های سردتر که باتری نیاز به کار سخت تر دارد مورد توجه قرار نگیرند."

باتری اسید سرب - باتری شیمیایی رایج در ناوگان حمل و نقل - دارای میزان تخلیه بالاتر در دمای بالا و گرم هستند که می توانند تبخیر الکترولیت ها را سرعت داده و عمر مفید باتری را کاهش دهند.

ناوگان حمل کامیون ها با APU ها و امکانات مطلوب اضافه شده به باتریهای قابل جذب شیشه ای (AMG) مجهز شده اند. آنها به از دست دادن الکترولیت حساس نیستند.

آلن کوهلر، مدیر بازاریابی و حمل و نقل ویژه EnerSys ، می گوید: "الکترولیت توسط یک فایبرگلاس به خوبی جذب می شود و به صورت یک واحد، محکم بهم چسبیده اند درنتیجه از آسیب های ناشی از از دست دادن الکترولیت جلوگیری می شود. باتری های مهر و موم شده علنا تخلیه نمیشوند، بنابراین کاملا خشک نیستد."

باب گرونسترن، رئیس بین المللی کیفیت باتری، افزود:"اگر کابین خود را با پلاگین ها و لوازم اضافه مجهز کنید AGM بهترین انتخاب برای شما است."

باتری های اسید سرب با استفاده از یک واکنش کاهش اکسیداسیون کار می کنند.

گرونسترن می گوید: "دما، فرایند خوردگی را تسریع میکند. هرچقدر باتری زمان بیشتری را در محیط گرم بگذراند، سریع تر این خوردگی صورت می گیرد."

گرونسترن می گوید اولین گام بررسی باتری این است که اتصالات باتری را بررسی کنید. در برخی موارد، سطح اسید باتری را می توان بررسی کرد و در صورت لزوم با آب مقطر تنظیم کرد. همچنین، سخت افزار را بررسی کنید که باتری کامیون ایمن باشد. اگر سخت افزار خراب، شل شده یا از دست رفته باشد، می تواند به یک باتری آسیب برساند.

کوهلر می گوید بررسی سریع پایه ای که نشان میدهد باتری چگونه کار میکند، با یک بررسی ولتاژ ساده آغاز می شود. McLaughlin می گوید: برای اکثر باتری های 12 ولت، کامیون ها نیاز به 75 درصدی باتری 12.4 ولت دارند تا موتور را روشن کنند. کوهلر هر باتری 12 ولتی AGM که به طور کامل شارژ شده اند و باید حدود 12.8 ولت اندازه گیری شوند را اضافه میکند.


او می گوید: "تغییرات شدید در ولتاژ باتری می تواند مشکل ساز باشد."
یک آزمایش واقعی از سلامت باتری نیاز به تستر باتری دارد. گرونسترن می گوید یک تستر باتری خوب برای بررسی سایر علائم پنهان مشکل ساز، ولتاژ مدار باز (OCV) باتری را بررسی می کند. او پیشنهاد می کند که یک تستر باتری را انتخاب کنید که OCV را بررسی کند و تأیید کند که باتری به درستی شارژ شده است.

کوهلر می افزاید: "بهتر است که هر یک از باتری ها را به صورت جداگانه بررسی کنیم. این نشان می دهد که یک باتری خاص دارای مشکل بیشتری نسبت به کل سیستم است."

اکثر باتری های اولیه  در کامیون ها، کارخانه را با 650 یا 700 آمپر سرد (CCA) ترک می کنند، مگر اینکه برای یک برنامه خاص دیگر طراحی شده باشند. McLaughlin برای کامیونهایی که عمر مفید خود را در محیط گرم نگه می دارند، به دنبال باتری هایی است که دارای CCA پایین تری باشد.

McLaughlin ادامه داد: "باتری هایی با CCA پایین تر - 600 تا 750 آمپر- معمولا دارای صفحات کمتر هستند که می توانند شارژشان را در مدت طولانی تر حفظ کنند. با صفحات کمتری نسبت به یک باتری CCA بالاتر، اسید های بیشتر خنک سازی بهتری را فراهم می کند."

گرونسترن می گوید: "یک باتری با درجه پایین تر CCA می تواند در محیط های گرم بهتر عمل کند زیرا حجم الکترولیت بیشتر است."

لینک کوتاه خبر : https://www.rahma.ir/rhm/rahma21159