اسکانیا از مدل مفهومی کامیون های بدون سرنشین و خودکار خود رونمایی کرد.

اسکانیا به تازگی از مدل مفهومی جدید کامیون های خودران پرده برداری کرد؛ کامیون های بدون سرنشین AXL

چندین کارشناس شرکت اسکانیا در رشته های کاری گوناگون توان و نیروی خود را بکار بستند برای ارتقاء و پیشرفت مدل مفهومی کامیون های بدون سرنشین.

با توجه به اینکه صنایع مختلف به دنبال ساده سازی تکالیف حمل و نقل و پایدارتر و مطمئن تر ساختن آنها هستند ، وسایل نقلیه خودران به طور فزاینده ای مورد توجه قرار می گیرند. معادن و سایت های ساختمانی بسته با توجه به کنترل شده بودنشان ، نمونه ای از محیط هایی هستند که از پیشران خودکار بهره می برند.

نخستین پیش نمایش زنده از اسکانیاAXL به تاریخ 2 اکتبر در جریان مراسم "روز نوآوری گروه تراتون" در مرکز نمایش های اسکانیا واقع در سوئد به نمایش در آمد.

رئیس و مدیرعامل اسکانیا هنریک هنریکسون گفت: « با مدل مفهومی اسکانیا AXL قدم مهمی به سوی سامانه های حمل و نقل هوشمند برمی داریم، که در این رابطه وسائل نقلیه خودران نقش اساسی را ایفا خواهند کرد».

« ما به ساخت و هدایت ایده ها، برای نمایش و اثبات کارهای قابل انجام با تکنولوژی موجود ادامه می دهیم.»

برای وسائل نقلیه خودکار، نرم افزار در مقایسه با سخت افزار بسیار از اهمیت بیشتری برخودار است.  اسکانیا AXL بوسیله یک صفحه کنترل هوشمند هدایت و نظارت میشود. به عنوان مثال در معادن، عملیات های خودگردان توسط یک سامانه مدیریت که چگونگی انجام کار را به دستگاه می گوید انجام می پذیرد.

کلایس اریکسون مسئول تحقیق و توسعه شرکت اسکانیا گفت: «هم اکنون کامیون های خودرانِ مشغول به کار در محیط های کاری داریم. ولی تا امروز، همه آنها دارای کابین بوده اند تا در صورت نیاز رانندگان بتوانند مداخله کنند. اسکانیا AXL فاقد کابین راننده است که این موضوع بازی را به کلی تغییر می دهد».

«در سال های گذشته پیشرفت های بسیار بزرگی در زمینه وسائل نقلیه خودران اتفاق افتاده است. ما همچنان تمام جواب ها را نداریم امّا به کمک مدل های مفهومی مانند اسکانیا AXL کارهای خلاقانه و مفیدی انجام می دهیم و با سرعت زیاد به آموختن ادامه می دهیم.»

موتوری که نیروی این مدل مفهومی را تأمین می کند نمونه ای خوب از پیوند سنت و تکنولوژی جدید است. این موتور از مدل سوختِ زیستی تجدید پذیر است.

ویژگی ها و طراحی ای که پشتِ اسکانیا AXL است با محیط های معدنی و فضاهای ساختمانی بزرگ هماهنگ است.  بخش هوشمند و جدید جلویی با کابین سنتی جابجا شده است، اما حتی بدون وجود کابین به خوبی مدل مفهومی به عنوان یک اسکانیا شناخته می شود.

برای مشاهده دموی تبلیغاتی این محصول به صفحه اینستاگرام راه ما مراجعه نمایید.

لینک کوتاه خبر : https://www.rahma.ir/rhm/rahma21537