آخرین ماشین باقیمانده از ماریون مدل 362

آخرین ماشین باقیمانده از ماریون مدل 362

در تصویر آخرین بیل مکانیکی باقیمانده ماریون مدل 362 را مشاهده می کنید که در نزدیکی فارستبرگ، آلبرتا در سال 2010 به نمایش درآمده است.

این دستگاه یکی از 47 واحد ساخته شده است که در سال 1927 در ابتدا به عنوان یک ماشین خاکبرداری استفاده می شد. با این حال، در سال 1950 توسط معدن دیپلماتی مستقر در فارستبورگ از یک معدن آمریکایی خریداری شد و به یک بیل مکانیکی با ظرفیت باکت 8 متر مکعب تبدیل شد.

ماریون 360 به چرخ های زنجیری مجهز بود و با وزن تقریبی بیش از 500 تن، بزرگترین بیل مکانیکی در آن زمان در کانادا بود. همچنین به سیستم تسطیح منحصر به فردی متشکل از سیلندرهای هیدرولیکی متصل به هر گوشه از بدنه ماشین مجهز شده بود.

بیل مکانیکی ماریون 360 تا سال 1985 در حال کار بود. زمانی که معدن دیپلمات متوقف شد، این بیل مکانیکی تعداد بیشماری از بارهای سنگین را از بین برد تا لایه تأمین کننده زغال سنگ را در نزدیکی ایستگاه تولید زغال سنگ قرار دهد. جستجوی زغال سنگ از اوایل دهه 1900 زمانی که دامداران برای گرم کردن خانه های خود به دنبال زغال سنگ بودند، در این منطقه آغاز شد. در اواخر دهه 1940 استخراج سطحی به طور جدی آغاز شد و استفاده از شاول های عظیم برای بیل زدن گسترش یافت.

ماریون 360 که در دهه 1980 بازسازی شد، نمایشگاه اصلی در سایت اینترپریتیو معدن دیپلمات است که به عنوان یک منبع تاریخی آلبرتا شناخته شده است. یک بیل مکانیکی کامل Bucyrus-Erie 120-B در سایت باقی مانده است که در سال 1944 ساخته شده و مجهز به یک باکت با ظرفیت 5 متر مکعب است. 

علاوه بر این، یک باکت 20 متر مکعبی از بیل مکانیکی Bucyrus-Erie 950-B در سال 1937 به نمایش گذاشته شده است. با تشکر از افراد انجمن موزه معادن دیپلمات که برای نجات و حفاظت از این آثار به عنوان تاریخ مهم استخراج منطقه، آینده نگری داشتند.

متأسفانه ، به دلیل کووید19، انجمن تجهیزات ساختمانی تاریخی کانادا با اکراه رویداد سالانه ژوئن، Wheels & Tracks in Motion را برای ایمنی همه افراد لغو کرده است. 

برای دیدن بیش از 60 قطعه از تجهیزات ساختمانی مرمت شده در حال فعالیت، حتماً در رویدادهای انجمن تجهیزات ساختمانی تاریخی کانادا شرکت کنید: Wheels & Tracks in Motion در ماه ژوئن و Last Blast  در ماه اکتبر در موزه شهرستان سیمکو در نزدیکی باری، انتاریو برگزار می شود. 

انجمن تجهیزات ساختمانی تاریخی کانادا شریک افتخار میراث جامعه موزه شهرستان سیمکو است.

لینک کوتاه خبر : https://www.rahma.ir/rhm/rahma21659